Distantsõppe perioodil oli õpilaste loovuse toetamine ja DIY (tee-seda-ise) kultuur muutunud ühe olulisemateks, sest õpetamisviisid jäid distantsõppe ajal pigem ühekülgseks. Samas pidid ka juba toiminud koostegemise võrgustikud (Makerspace-id, FabLabs-id jms) kolima suurema osa oma tegevustest virtuaalsetesse keskkondadesse. Kui sarnased koostööd ja innovatsiooni soodustavad virtuaalsed võrgustikud on heaks toeks füüsilises maailmas toimuvate arengute toetamiseks, on sellistest tegevustest kooliõpilased pigem sellel perioodil kõrvale jäänud õppetöö korraldusliku iseloomu tõttu. Lisaks pakuvad sellised võrgustikud võimalust ka soodustada õpilaste vahelist koostööd ja suhtlemist, mis jäid distantsõppe ajal tahaplaanile ning mis omakorda toetab õpilaste vaimset heaolu. Veel on leitud, et koostegemise võrgustikud annavad võimaluse siduda omavahel õpitud teadmised ja elulised probleemid, mida on nähtud kui võimalust suurendada õpilaste kaasatust õppeprotsessis, mis mõjutab ka õpilaste õpimotivatsiooni ja õpioskuseid.
STEM haridus on üks valdkond, mille osas on vajadus toetada õpilaste huvi kujunemist ning 3D-printimine ja modelleerimine on üks võimalus selle kujundamiseks. 3D-printimine ja modelleerimine leiab üha enam tähelepanu haridusvaldkonnas, kuna see pakub õpilastele praktilisi kogemusi, kujundab nende probleemilahendusoskuseid ning võib suurendab õpilaste õpimotivatsiooni, kuna õppimine on seotud reaaleluliste probleemide lahendamisega. Samuti on leitud, 3D-printimine ja modelleerimine võib parandada sooritusvõimet mh õpilaste hulgas, kellel võib esineda mõningaid õpiraskusi teatud ainetes.
3D modelleerimise ja printimisega alustamisel on oluline juhtida tähelepanu sellele, et alati ei pea olema eesmärgiks konkreetse eseme valmistamine (printimine) vaid protsess, mis hõlmab probleemide analüüsimist, kriitilist mõtlemist ning lahenduste välja pakkumist ja valikute põhjendamise oskust.
Laager on jagatud kolmeks päevaks, mille jooksul osalejad:
1. Leiavad, püstitavad ja analüüsivad päriselulist probleemi ning esitavad võimalikke lahendusi probleemi lahendamiseks
2. Planeerivad oma tööd ette antud vahendite (riist- ja tarkvara, ajaline ressurss) raames
3. Saavad ülevaate 3D modeleerimisest Fusion360 tarkvara abil
4. Õpivad 3D failide ettevalmistamist 3D printeri tarvis
5. Saavad ülevaate 3D printeri seadistamisest, hooldamisest ja kasutamisest
6. Arendavad oma suhtluspädevusi, koostöö tegemise oskuseid ning saavad parema arusaamise STEM haridusest.